Oeconomica Jadertina, Vol. 4 No. 2, 2014.
Review article
Učinci turističkih transnacionalnih korporacija na zemlje u razvoju i manje razvijene zemlje
Maja Nikšić Radić
orcid.org/0000-0002-8871-6833
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilište u Rijeci
Martina Lukinić
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilište u Rijeci
Abstract
U današnjim globalizacijskim uvjetima kao glavni nositelji, odnosno akteri globalnog poslovanja nameću se transnacionalne korporacije koje su, što se tiče sektora turizma, prepoznatljive u obliku mega hotelskih, agencijskih i sličnih lanaca. Inozemni su hotelski lanci danas određeni standard koji svaka ozbiljnija turistička destinacija mora zadovoljiti ukoliko želi biti konkurentna na globalnom turističkom tržištu. S obzirom na značaj koji se pridaje izravnim inozemnim ulaganjima u turizam i očekivanja hrvatske Vlade od ulaska inozemnog kapitala u turistički sektor, svrha je rada razmotriti ulogu i značaj transnacionalnih korporacija u turizmu. Cilj je rada sintetizirati najvažnije učinke transnacionalnih turističkih korporacija na zemlje u razvoju i manje razvijene zemlje.
Keywords
globalizacija; izravna inozemna ulaganja; transnacionalne korporacije; turizam
Hrčak ID:
136746
URI
Publication date:
31.12.2014.
Visits: 2.993 *