Oeconomica Jadertina, Vol. 4 No. 2, 2014.
Review article
Uloga i značaj Competitive Intelligencea s posebnim osvrtom na mystery shopping
Luana Vidov
; Department of Economics University of Zadar
Anita Radman Peša
orcid.org/0000-0003-3767-0676
; Department of Economics University of Zadar
Jurica Bosna
orcid.org/0000-0002-7633-4862
; Department of Economics University of Zadar
Abstract
S obzirom na to da se organizacije u današnje vrijeme suočavaju s intenzivnim povećanjem globalne konkurencije, dinamičnim poslovnim okruženjem te ubrzanim razvojem informatičke i komunikacijske tehnologije, mnogi svjetski autori navode kako su točne, pravodobne i relevantne informacije od iznimnog značaja za opstanak, rast i razvoj tvrtke. Stoga, upravo Competitive Intelligence, proces kojim organizacija pribavlja, analizira te upravlja podacima i informacijama iz konkurentskog okruženja, dobiva sve više na važnosti pri čemu autori ovim radom iznose njegov cjelovit i aktualan pregled. Mystery shopping (MS) kao oblik CI-a smatra se jednim od najmoćnijih alata dostupnih organizacijama koji pomaže menadžerima i donositeljima odluka da identificiraju područja kojima je potrebno poboljšanje. Cilj je rada ukazati na značaj i koristi koje Competitive Intelligence i mystery shopping donose tvrtkama koje se njima koriste. Istraživanjem relevantne znanstvene literature autori zaključuju kako organizacije sve veću pozornost posvećuju razvoju i unapređenju CI-a i MS-a iz razloga što organizacije na taj način razvijaju učinkovite i brze odgovore na poteze konkurencije, postižu željene ciljeve i poboljšavaju svoj položaj u sadašnjosti i budućnosti.
Keywords
Competitive Intelligence; mystery shopping; konkurentsko okruženje; informacije
Hrčak ID:
136747
URI
Publication date:
31.12.2014.
Visits: 2.076 *