Skip to the main content

Review article

INTERKULTURALNA SASTAVNICA KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE

Marijana Bašić ; Odjel za kroatistiku i slavistiku Sveučilišta u Zadru


Full text: croatian pdf 226 Kb

page 55-70

downloads: 3.255

cite


Abstract

Rad se bavi interkulturalnom sastavnicom komunikacijske kompetencije. Interkulturalna je sposobnost često važnija od jezične kada se govori o "preživljavanju" u drugoj kulturi, odnosno o prihvaćenosti u društvu. Budući da neka istraživanja pokazuju da se oko 55% informacija prenosi neverbalnim putem, daje se i kratak osvrt na verbalnu odnosno neverbalnu interkulturalnu komunikaciju te se navode sposobnosti koje odlikuju interkulturalnog govornika. Razvijanje interkulturalne kompetencije u nastavi drugoga i stranoga jezika složen je i izrazito zahtjevan posao. U radu su prikazana tri pristupa za poučavanje druge kulture: okvirni (tzv. NAPI-KEPRA), procesni i etnografski pristup. Uz to, predstavljen je i praktični interkulturalni komunikacijski udžbenik Mirrors and Windows Europskog centra za moderne jezike u Grazu koji nudi opis brojnih interkulturalnih aktivnosti te materijale za razvijanje interkulturalne kompetencije. Na kraju se napominje da obrazovanje koje uključuje interkulturalno razumijevanje zauzima središnje mjesto i u aktivnostima Vijeća Europe pa bi nastavnike trebalo upoznati s materijalima te međunarodne organizacije u kojima mogu pronaći mnoštvo jednostavnih i praktičnih savjeta kao i odgovore na često postavljanja pitanja, a interkulturalnoj sastavnici komunikacijske kompetencije bi se trebalo posvetiti znatno više vremena na svim razinama poučavanja drugoga i stranoga jezika nego što joj se obično posvećuje.

Keywords

interkulturalna kompetencija; interkulturalni govornik; okvirni, procesni i etnografski pristup

Hrčak ID:

137242

URI

https://hrcak.srce.hr/137242

Publication date:

30.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 5.964 *