Skip to the main content

Review article

INTERKULTURALNI ODGOJ I OBRAZOVANJE KAO ČIMBENIK SUŽIVOTA U MULTIKULTURALNOM DRUŠTVU

Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru


Full text: croatian pdf 189 Kb

page 111-122

downloads: 2.188

cite


Abstract

Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Razvoj odnosa prema kulturno drugačijima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno-pluralne zajednice. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Suočene s posljedicama masovnih migracija na globalnoj razini, odgojno-obrazovne institucije postaju stjecištima različitih etniciteta, kultura, jezika, religija i svjetonazora, uslijed čega se javlja potreba ugradnje interkulturalnih načela u odgojno-obrazovne sustave europskih zemalja. Interkulturalni odgoj i obrazovanje, promatran u kontekstu promicanja europskih vrijednosti i podupiranja europske dimenzije obrazovanja kao dominantne smjernice obrazovnih politika europskih zemalja, implicira potrebu novog pristupa izradi kurikula, dok razvijanje interkulturalne kompetencije učitelja kao moderatora interkulturalnih odnosa predstavlja značajnu sastavnicu njihova cjeloživotnog obrazovanja prilagođenog potrebama i zahtjevima suvremenog multikulturalnog društva.

Keywords

multikulturalno društvo; europska dimenzija obrazovanja; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalna kompetencija učitelja; cjeloživotno obrazovanje

Hrčak ID:

137246

URI

https://hrcak.srce.hr/137246

Publication date:

30.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 5.441 *