Skip to the main content

Original scientific paper

Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 1.291 Kb

page 181-199

downloads: 1.477

cite

Full text: english pdf 738 Kb

page 199-199

downloads: 773

cite

Full text: german pdf 301 Kb

page 200-200

downloads: 266

cite


Abstract

Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi: Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikuluma s pedagogijskoga znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem biti spora između Wenigerove teorije nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem Johnsonova shvaćanja o tom pitanju u sklopu kurikularne tradicije i Klafkijeva shvaćanja unutar didaktičke tradicije, isticanjem doprinosa tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja na tom području (primjerice, Schottova istraživanja) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijskih shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravnoteženije utemeljenje reformi (sadržaja) obrazovanja na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitimiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polaznu točku te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Naime, sadržaj odgoja i obrazovanja jedan je od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti.

Keywords

struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave; kurikulum i didaktika; obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja; logička “plodnost”; revizije sadržaja kurikuluma; uravnoteženije reforme obrazovanja; pedagogijsko stajalište glede strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave

Hrčak ID:

139249

URI

https://hrcak.srce.hr/139249

Publication date:

20.12.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.359 *