Original scientific paper
Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika
Siniša Opić
; Srednja škola Novska
Full text: croatian pdf 996 Kb
page 109-120
downloads: 1.178
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 2, 2006, pp. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, no. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), pp. 109-120. Available at: https://hrcak.srce.hr/139251 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 22];3(2):109-120. Available from: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 2, pp. 109-120, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139251. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: english pdf 775 Kb
page 121-121
downloads: 220
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 2, 2006, pp. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, no. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), pp. 109-120. Available at: https://hrcak.srce.hr/139251 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 22];3(2):109-120. Available from: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 2, pp. 109-120, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139251. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: german pdf 493 Kb
page 122-122
downloads: 212
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2006). Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 109-120. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139251
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 2, 2006, pp. 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika." Pedagogijska istraživanja 3, no. 2 (2006): 109-120. https://hrcak.srce.hr/139251
Harvard
Opić, S. (2006). 'Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 3(2), pp. 109-120. Available at: https://hrcak.srce.hr/139251 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Opić S. Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 22];3(2):109-120. Available from: https://hrcak.srce.hr/139251
IEEE
S. Opić, "Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 2, pp. 109-120, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139251. [Accessed: 22 November 2024]
Abstract
Fenomenologija poremećaja ponašanja pokazuje da postoji široka lepeza manifestacijskih oblika. Tako su neki učenici fizički ili verbalno agresivni, prkosni, nametljivi, nezainteresirani ili su pak povučeni, potišteni i sl. Najčešće se učenik ističe određenim ponašanjem koje je dominantno i čini najveći problem u radu s njim i u odnosima sa zajednicom. Međutim, često se uz to ponašanje očituju i određena druga ponašanja, koja su također uočljiva. Riječ je o komorbiditetu, odnosno o očitovanju više oblika poremećaja ponašanja istog učenika. Navedeni pojam preuzet je iz srodnih znanosti koje proučavaju utjecaj i posljedice tog fenomena. Proučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja unutar pedagogije ima ulogu u izučavanju pedagoške trihotomije (fenomenologije, etiologije i pedagoške prevencije). Komorbiditet oblika poremećaja ponašanja posebice je važan sa stajališta provedbe specifičnih mjera pedagoške prevencije za određeni oblik/oblike ponašanja. Tako se često pod manifestiranim oblikom ponašanja krije cijela lepeza ostalih oblika koji podrazumijevaju određeni preventivni specifikum. Upravo izučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja fenomenološki opisuje problem u cjelini, daje etiološki uvid te usmjerava pedagošku prevenciju na manifestacijske oblike ponašanja. Rezultati ovog rada idu u prilog tomu.
Keywords
komorbiditet; aktivni i pasivni oblici poremećaja ponašanja; pedagoška prevencija; ambivalentno ponašanje
Hrčak ID:
139251
URI
https://hrcak.srce.hr/139251
Publication date:
20.12.2006.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.224
*