Skip to the main content

Review article

Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Full text: croatian pdf 239 Kb

page 9-19

downloads: 2.137

cite

Full text: english pdf 139 Kb

page 19-19

downloads: 286

cite

Full text: german pdf 139 Kb

page 20-20

downloads: 395

cite


Abstract

Cilj rada jest identificiranje europskih društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti koje, uz političke, društvene, kulturne, tehnološke i druge promjene u Hrvatskoj, dovode do potrebe preispitivanja i promišljanja dugoročnih i kratkoročnih odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te do razumijevanja i interpretacije njihovih značenja. Vrijednosti su kategorizirane u tri skupine: a) metapolitičke vrijednosti, koje služe socijalnoj homogenizaciji, b) vrijednosti koje izražavaju društvene, a istodobno i odgojno-obrazovne ciljeve i c) vrijednosti koje odražavaju svojstva osobnosti ili karaktera. Autorica razmatra neke vrijednosti/ciljeve relevantne za promjene u odgojno‐obrazovnom kontekstu kao što su jednakost, kompetentnost, uspjeh, odgovornost, demokracija, tolerancija, kompromis, njihova značenja i proturječnosti. S obzirom na to da su škole temeljni nositelji promjene i procesa remoralizacije, očekuje se etička refleksija i vizualizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te (re)definiranje hijerarhije vrijednosti i ciljeva na njihovoj razini.

Keywords

društveno-kulturne vrijednosti; odgojno-obrazovne vrijednosti; odgojno-obrazovni ciljevi; društvena remoralizacija; osobnost

Hrčak ID:

139310

URI

https://hrcak.srce.hr/139310

Publication date:

19.5.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.768 *