Market-Tržište, Vol. 27 No. 1, 2015.
Review article
Održivost i vodeći trgovci na malo u Ujedinjenom Kraljevstvu
Peter Jones
; Business School, University of Gloucestershire, Cheltenham
Daphne Comfort
; Business School, University of Gloucestershire, Cheltenham
David Hillier
; Centre for Police Sciences, University of South Wales, Pontypridd
Abstract
U radu se iznosi pregled o predanosti i postignućima održivosti, o kojima trenutačno javno izvještavaju vodeći trgovci na malo iz Ujedinjenog Kraljevstva, kao i prirodi procesa izvještavanja. Isto se tako iznose i neka promišljanja o načinima kako se trgovci na malo usmjeravaju na održivost te provode planirane aktivnosti koje su uz to vezane. Rad počinje kratkom raspravom o obilježjima održivosti, a empirijski materijal obuhvaća recentne informacije o održivosti, objavljene na korporativnim web stranicama 10 vodećih trgovaca na malo u Ujedinjenom Kraljevstvu. Rezultati otkrivaju da predanost i postignuća održivosti deset vodećih trgovaca na malo obuhvaćaju širok raspon pitanja vezanih uz okoliš, društvo i gospodarstvo, ali proces izvještavanja ima brojne slabosti koje ugrožavaju transparentnost i integritet. Autori kritički tvrde kako je predanost uglavnom vođena potragom za povećanjem efikasnosti i izražena u postojećem poslovnom modelu koji je usmjeren na neprekidni rast. Vodeći trgovci na malo u Ujedinjenom Kraljevstvu, u najboljem slučaju, trenutačno provode „slabi“, a ne „jaki“ model održivosti, a u potrazi za kontinuiranim rastom učinkovito ignoriraju činjenicu da sadašnji obrasci potrošnje mogu biti dugoročno neodrživi. Rad pruža pristupačan pregled održivih aktivnosti i ciljeva vodećih trgovaca na malo u Ujedinjenom Kraljevstvu i kako takav može biti zanimljiv znanstvenicima, studentima i stručnjacima u praksi zainteresiranim za maloprodaju i održivost poduzeća.
Keywords
održivost; maloprodajni lanci u Ujedinjenom Kraljevstvu; ekonomski rast
Hrčak ID:
139429
URI
Publication date:
1.6.2015.
Visits: 1.789 *