Media studies, Vol. 6 No. 11, 2015.
Original scientific paper
Bolje da ne znate vraga: novinarstvo nakon Baršunaste revolucije i medijsko vlasništvo u Češkoj
Lenka Waschková Císařová
; Masaryk University, Faculty of Social Studies, Czech Republic
Monika Metyková
orcid.org/0000-0002-6391-5203
; University of Sussex, School of Media, Film and Music, United Kingdom
Abstract
U ovom članku dajemo pregled nekih od ključnih promjena na tržištu čeških tiskanih medija nakon pada komunizma 1989. godine. Fokusirale smo se na promjene vlasništva te na utjecaj tih
promjena na profesionalno novinarstvo. U 1990-ima strane medijske kompanije (pretežno njemačke i švicarske) ušle su na češko medijsko tržište te donijele model novinarstva koji je orijentiran na profit. Naše istraživanje koje je provedeno prije desetak godina bavilo se tim promjenama i njihovim utjecajem na profesionalno ponašanje novinara. U to vrijeme mnogi su novinari bili pod komercijalnim pritiscima. Ipak, sredinom 2010-ih, odlaskom stranih vlasnika tiskanih medija (osim jednoga) te pojavom lokalnih vlasnika, novinari su izrazili zabrinutost zbog uplitanja vlasnika medija u medijski sadržaj u političke svrhe. Također naglašavamo da novinari koje smo intervjuirale nisu iznosili svoje mišljenje o vladinom
utjecaju na njihovo profesionalno djelovanje, primjerice putem medijske regulacije.
Keywords
Češka; tiskani mediji; vlasništvo; novinarstvo; novinarske vrijednosti
Hrčak ID:
139547
URI
Publication date:
15.6.2015.
Visits: 3.040 *