Review article
AKSIOLOŠKE KATEGORIJE ZA PROJEKTIRANJE SUSTAVA TEHNIČKOG OBRAZOVANJA
Wojciech Walat
; Pedagogical Faculty, University of Rzeszow, Rzeszow, Poland
Abstract
U članku se predstavlja sistemski pristup aksiološkim kategorijama u modelu stvaranja koherentne i supostojeće hijerarhije. Predložena rješenja predstavljaju jasan pokazatelj za traženje kriterija kvalitete ljudskog života izvan kategorija koje su isključivo ekonomski definirane kroz posjedovanje ("imanje"), gurajući osobni - subjektivni i autonomni razvoj ljudskog bića na drugo mjesto. Spomenute kategorije pojmova - čine osnovu za razvoj čovječanstva - su unutrašnje dimenzije ljudske etike. Determinante kvalitete ljudskog života mogu se obuhvatiti aksiološkom kategorijama koje se pojavljuju u psihologiji, filozofiji, sociologiji kao i pedagogiji, npr. subjektivnost, odgovornost, samospoznaja, tolerancija, moralna mašta, kreativnost.
Keywords
tehnologije obrazovanja; aksiološke kategorije: subjektivnost, odgovornost, samospoznaja, tolerancija, moralna mašta, kreativnost
Hrčak ID:
140082
URI
Publication date:
31.3.2015.
Visits: 1.469 *