Original scientific paper
INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE
Inga Tomić-Koludrović
; Faculty of Philosphy, Zagreb
Abstract
Težište rada je pojmovno–teorijsko kontekstualiziranje razvoja potrošačke kulture u tendencije sve značajnijeg povećanja individualizacije suvremenih društava. Raščlanjujući starije i novije teorijske doprinose poimanju potrošačke kulture posebno se ističe ekološka refleksija konzumerskog ponašanja kao pomak prema pojmovnoj transformaciji potrošačke kulture. Naime, promjena radne u potrošačku etiku neminovno je pridonijela promjeni značenja potrošnje i u ekonomiji i u kulturi i u svakidašnjem životu te na taj način i promjeni značenja potrošačke kulture. Premještanjem »proizvodne socijalizacije« u »potrošačku« značaj kulture potrošnje raste do te mjere da ona postaje generator promjena u suvremenim društvima i stoga presudna za njihovo razumijevanje. Simboli potrošačke kulture počinju oblikovati sve društvene odnose i sve više dominirati viđenjem stvarnosti, načinima uspostavljanja identiteta te shvaćanjima svakodnevnog života. Rastuća potrošnja prisiljava, pak, na sve veću međusobnu ovisnost, ali, paradoksalno, i na sve veću inidvidualizaciju, pri čemu je svatko prisiljen sve više investirati svoje osobne izbore.
Keywords
potrošačka kultura; demonstrativna potrošnja; individualizacija potrošnje; ekološka refleksija konzumerskog ponašanja
Hrčak ID:
141661
URI
Publication date:
15.9.1998.
Visits: 2.182 *