Original scientific paper
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i1.211
Knjižarstvo i e-knjige u Švedskoj
Elena Maceviciute
; Swedish School of Library and Information Science, University of Borås, Borås, Sweden
Birgitta Wallin
; Swedish School of Library and Information Science, University of Borås, Borås, Sweden
Kersti Nilsson
; Swedish School of Library and Information Science, University of Borås, Borås, Sweden
Abstract
U radu se analiziraju stavovi švedskih knjižara o sljedećim pitanjima: 1) poimanju utjecaja e-knjiga na knjižarstvo, 2) čimbenicima koji su im važni za usvajanje i razvoj prodaje e-knjiga kroz vlastite prodajne kanale i 3) preprekama prodaji e-knjiga kroz vlastite prodajne kanale.
Da bi odgovorili na navedena pitanja, autori rada primijenili su metode analize sekundarnih statističkih podataka i anketiranja švedskih knjižara. Rezultati istraživanja pokazali su da švedski knjižari ne smatraju kako su njihove knjižare ili posao općenito ugrožene e-knjigama. Mišljenja o e-knjigama ne razlikuju se između nekolicine knjižara koji prodaju e-knjige i onih koji ih ne nude. Razlozi za prodaju e-knjiga su dobro uhodani postupci i osobni interes prema proizvodu. Razlozi onih koji ne prodaju e-knjige su nedostatak zahtjeva za takvim proizvodom i tehničkih resursa, kao i ugovori s nakladnicima ili distributerima e-knjiga. Dakle, tehnički resursi za prodaju e-knjiga, uhodani postupci i ugovori s nakladnicima glavni su preduvjeti za njihovu prodaju. Najveće prepreke prodaji e-knjiga su: a) cijena, što je vidljivo ne samo iz odgovora knjižara, nego i iz pada prodaje očigledno povezanog s rastom cijena tijekom 2014. i b) nedostatak potražnje jer kupci u knjižarama ne traže e-knjige. Iz navedenog se može zaključiti da će se e-knjige prodavati uglavnom online izravno od nakladnika ili autora ili putem online knjižara. Međutim, jednaki broj knjižara vjeruje da će fizičke knjižare u budućnosti prodavati i tiskane i e-knjige. Iz perspektive knjižara, budućnost e-knjiga se čini prilično sigurna i ne predstavlja prijetnju tiskanim knjigama. Rast prodaje e-knjiga je spor, a ispitanici vjeruju kako će rasti umjerenim tempom.
Keywords
e-knjige; knjižarstvo; knjižare; anketa; Švedska
Hrčak ID:
142298
URI
Publication date:
30.6.2015.
Visits: 2.201 *