Skip to the main content

Other

Zaštita knjižnične građe u školskim knjižnicama

Tihomira Klobučar orcid id orcid.org/0000-0002-3959-944X ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Damir Hasenay orcid id orcid.org/0000-0002-9776-321X ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Maja Krtalić orcid id orcid.org/0000-0001-5311-8086 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 367 Kb

page 239-257

downloads: 996

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada predstaviti rezultate istraživanja zastupljenosti i načina provođenja postupaka zaštite knjižnične građe u hrvatskim školskim knjižnicama. Istraživanje je provedeno u lipnju 2013. godine na uzorku od 92 ispitanika. Rezultati su pokazali da je većina ispitanika motivirana za stalnu skrb i zaštitu fondova, međutim, glavni nedostaci u operativnoj provedbi aktivnosti su nedostatak financijskih sredstava i nedostatak stručnih znanja. Zaštita je sastavni dio poslovanja svih pa tako i školskih knjižnica, no opseg i vrstu aktivnosti treba prilagoditi posebnostima poslovanja školskih knjižnica. Cilj provedbe aktivnosti zaštite u školskim knjižnicama je osigurati trajnost i iskoristivost fonda onoliko koliko za njim postoji potreba kako bi se njime podržavao odgojno-obrazovni postupak. Uz to, školska knjižnica ima važnu ulogu u organizaciji i očuvanju tzv. školskih baštinskih zbirki koje nastaju kao rezultat rada učenika na nastavnim i izvannastavnim aktivnostima, bez obzira jesu li na papiru, digitalnom ili na nekom drugom mediju. Provedbom aktivnosti zaštite kroz niz izravnih i neizravnih mjera osigurava se dugoročna upotrebljivost fondova školskih knjižnica, ali se istovremeno i korisnicima prenosi poruka te njeguje svijest o važnosti očuvanja osobne i kolektivne baštine.

Keywords

zaštita knjižnične građe; školske knjižnice

Hrčak ID:

142322

URI

https://hrcak.srce.hr/142322

Publication date:

24.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.337 *