Skip to the main content

Review article

Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga

Kristina Čunović orcid id orcid.org/0000-0002-1708-0057 ; Gradska knjižnica “Ivan Goran Kovačić” Karlovac, Karlovac, Hrvatska
Alka Stropnik ; Knjižnice grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 323 Kb

page 103-120

downloads: 1.288

cite


Abstract

U Hrvatskoj se do 2013. godine provodi više lokalnih programa koji promiču i potiču čitanje djeci mlađe dobi, no ne postoji projekt ili kampanja na nacionalnoj razini. Potaknuta tim saznanjima, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva predlaže mogućim partnerima da se povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) pokrene prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja, u koju bi se sustavno uključili knjižničari, pedijatri i rodilišta, te udruge koje brinu o pravima djeteta od najranije dobi. Vrijednost kampanje utemeljena je na usklađenosti i partnerskom odnosu više strukovnih udruženja1 koja surađuju, razmjenjuju informacije i ideje kako bi se osiguralo ostvarenje ciljeva kampanje. U radu će se ukazati na važnost rane i obiteljske pismenosti, dati kratak pregled svjetskih nacionalnih programa i projekata koji potiču na čitanje djeci od rođenja i osnaživanju roditelja, prikazati primjeri lokalnih programa u Hrvatskoj, a posebno će se predstaviti hrvatska nacionalna kampanja za čitanje djeci od najranije dobi Čitaj mi! te rezultati nakon godine dana djelovanja kampanje. Osim toga, istaknut će se prednost timskog rada i inovativnost pristupa u promišljanju kampanje, koncept zajedništva i suradnje među udrugama utemeljenim na odgovornosti, donošenju odluka i volonterskom zalaganju kao jednom od mogućih načina promišljanja, organizacije i provedbe projekata Hrvatskoga knjižničarskog društva.

Keywords

rana pismenost; obiteljska pismenost; hrvatska kampanja za poticanje čitanja; nacionalne kampanje i projekti za poticanje čitanja

Hrčak ID:

143620

URI

https://hrcak.srce.hr/143620

Publication date:

10.8.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.331 *