Review article
Nacionalna kampanja “Čitaj mi!” – primjer partnerstva i usklađenosti udruga
Kristina Čunović
orcid.org/0000-0002-1708-0057
; Gradska knjižnica “Ivan Goran Kovačić” Karlovac, Karlovac, Hrvatska
Alka Stropnik
; Knjižnice grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U Hrvatskoj se do 2013. godine provodi više lokalnih programa koji promiču i potiču čitanje djeci mlađe dobi, no ne postoji projekt ili kampanja na nacionalnoj razini. Potaknuta tim saznanjima, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva predlaže mogućim partnerima da se povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) pokrene prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja, u koju bi se sustavno uključili knjižničari, pedijatri i rodilišta, te udruge koje brinu o pravima djeteta od najranije dobi. Vrijednost kampanje utemeljena je na usklađenosti i partnerskom odnosu više strukovnih udruženja1 koja surađuju, razmjenjuju informacije i ideje kako bi se osiguralo ostvarenje ciljeva kampanje. U radu će se ukazati na važnost rane i obiteljske pismenosti, dati kratak pregled svjetskih nacionalnih programa i projekata koji potiču na čitanje djeci od rođenja i osnaživanju roditelja, prikazati primjeri lokalnih programa u Hrvatskoj, a posebno će se predstaviti hrvatska nacionalna kampanja za čitanje djeci od najranije dobi Čitaj mi! te rezultati nakon godine dana djelovanja kampanje. Osim toga, istaknut će se prednost timskog rada i inovativnost pristupa u promišljanju kampanje, koncept zajedništva i suradnje među udrugama utemeljenim na odgovornosti, donošenju odluka i volonterskom zalaganju kao jednom od mogućih načina promišljanja, organizacije i provedbe projekata Hrvatskoga knjižničarskog društva.
Keywords
rana pismenost; obiteljska pismenost; hrvatska kampanja za poticanje čitanja; nacionalne kampanje i projekti za poticanje čitanja
Hrčak ID:
143620
URI
Publication date:
10.8.2015.
Visits: 3.331 *