Skip to the main content

Original scientific paper

Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave

Marko Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Irena Klasnić ; Juraj Habdelić elementary school, Velika Gorica, Croatia


Full text: croatian pdf 450 Kb

page 25-44

downloads: 848

cite


Abstract

Učitelji su ključan i nezamjenjiv subjekt odgojno-obrazovnog procesa. Suvremena škola pretpostavlja da učitelj posjeduje kompetencije koje će mu omogućiti snalaženje u promjenjivim vremenima i novonastalim uvjetima. Kompetentnost suvremenoga učitelja danas objedinjuje brojne višedimenzionalne stručnosti i
općeljudske kvalitete. Dobroga učitelja, među ostalim kvalitetama, karakterizira i pravednost. Koncept pravednosti i pravde sve više se spominje, kako u društvu tako i u odgojno-obrazovnim institucijama. Ovim radom ispitala se učenička percepcija pravednosti učitelja. Nezavisne varijable bile su dob, spol i vrsta škole (gradska ili prigradska). Istraživanjem je obuhvaćeno 1167 učenika šestih i osmih razreda iz 13 osnovnih škola. Na temelju dobivenih rezultata utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pravednosti učitelja prema dobi učenika, spolu i vrsti škole koju pohađaju. Od učitelja se očekuje uvažavanje dobnih i spolnih razlika te vrste škole (gradska ili prigradska) da bi se ostvarila pravednost, kako u razmišljanju tako i u djelovanju.

Keywords

dob; gradske i prigradske škole; kompetencije; spol

Hrčak ID:

143871

URI

https://hrcak.srce.hr/143871

Publication date:

17.7.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.480 *