Skip to the main content

Original scientific paper

Baldassare d'Anna u Kreševu i Kraljevoj Sutjesci

Sanja Cvetnić ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za povijest umjetnosti


Full text: croatian pdf 33.579 Kb

page 261-268

downloads: 322

cite


Abstract

Slika Posljednji sud u Franjevačkoj crkvi sv. Katarine Aleksandrijske u Kreševu bila je na temelju potpisa atribuirana uoči izložaba Franjevci Bosne i Hercegovine na raskršću kultura i civilizacija (1987–1989.) Baldassareu d’Anna, »malom slikaru mletačkog epigonskog manirizma«, kako ga je nazvao Grgo Gamulin pišući o njegovim dalmatinskim djelima (1977. g.). Slika je zabilježena u kronici kreševskoga samostana u godini 1765. kao »stara« te se vjerojatno radi o izravnoj naružbi franjevaca. Slika Bezgrješno začeće s lauretanskim simbolima, sv. Stjepanom Prvomučenikom i donatorom Stjepanom Dragojlovićem (1621. g.) u zbirci Franjevačkoga samostana sv. Ivana (Ive) Krstitelja u Kraljevoj Sutjesci do sada je smatrana djelom naručitelja, Stjepana Dragojlovića. U članku se na temelju komparacije i podataka iz literature o izgubljenu potpisu slika pripisuje Baldassareu d’Anni, uz ogradu s obzirom na snažne restauratorske zahvate provedene uoči spomenute izložbe, o kojima dokumentacija nije dostupna.

Keywords

Baldassare d'Anna; slikarstvo; Venecija; manirizam; Bosna Srebrena; franjevci

Hrčak ID:

148042

URI

https://hrcak.srce.hr/148042

Publication date:

15.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 917 *