Skip to the main content

Original scientific paper

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima

Maša Tonković Grabovac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Bojan M orić Milovanović ; DIU Libertas International University, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 474 Kb

page 21-40

downloads: 706

cite


Abstract

U posljednje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena na određivanje osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih
poduzeća u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju
i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5-faktorskog modela
poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti
poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.

Keywords

poduzetništvo; psihologija poduzetništva; poduzetnička orijentacija; hrvatski poduzetnici; konfirmatorna faktorska analiza

Hrčak ID:

149197

URI

https://hrcak.srce.hr/149197

Publication date:

20.7.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.611 *