Skip to the main content

Preliminary communication

ISPITIVANJE KUPOVNIH STAVOVA POTROŠAČA PREMA PRIRODNOJ KOZMETICI

Matea Matić orcid id orcid.org/0000-0003-2788-2472 ; Sveučilište u Dubrovniku
Barbara Puh orcid id orcid.org/0000-0002-8454-0762 ; Sveučilište u Dubrovniku
Vanja Vlahović


Full text: croatian pdf 536 Kb

page 433-448

downloads: 2.641

cite


Abstract

Konzumiranje prirodnih proizvoda povećava se iz godine u godinu kao rezultat rasta svjesnosti o globalnim klimatskim promjenama u svijetu te želje za zdravijim načinom života i mladolikim izgledom. Iako je tržište kozmetike jedno od najbrže rastućih tržišta posljednjih godina, u literaturi je jedno od manje zastupljenih područja istraživanja, osobito kada je riječ o prirodnoj kozmetici. Stoga je temeljni cilj ovoga rada identificirati kupovne stavove potrošača prema proizvodima prirodne kozmetike te ispitati njihovu povezanost s pojedinim kupovnim obilježjima ponašanja. Empirijsko istraživanje provedeno je u ožujku i travnju 2015. na uzorku od 204 potrošača na području Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati faktorske analize pokazali su da potrošači kupuju prirodnu kozmetiku na temelju triju faktora: kupovne orijentacije prema prirodnim proizvodima, sklonosti prema kvaliteti i sklonosti prema sigurnosti. Rezultati analize varijance su ukazali na postojanje statističkih značajnih razlika kod faktora kupovne orijentacije te faktora kvalitete s obzirom na obilježja kupovnog ponašanja (preferencije novih trendova, preporuke potrošača i kupovna namjera). Rezultati za treći faktor, sklonost sigurnosti, pokazuju da postoje statistički značajne razlike s obzirom na preporuke potrošača te kupovne namjere, dok za obilježje preferencije novih trendova statističke značajne razlike nisu utvrđene.

Keywords

kupovni stav potrošača; prirodna kozmetika; sklonost preporuke potrošača; sklonost prema trendovima; namjera kupnje

Hrčak ID:

149647

URI

https://hrcak.srce.hr/149647

Publication date:

17.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.796 *