Ars Adriatica, No. 5, 2015.
Original scientific paper
Palladio i Dioklecijanova palača: renesansni arhitektonski crteži splitskog sklopa
Jasenka Gudelj
; Department of Art History, University of Zagreb, Croatia
Petar Strunje
; Odsjek za povijest umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu
Abstract
U radu se analiziraju crteži splitske rezidencije cara Dioklecijana koji su svojevremeno pripadali renesansnom arhitektu Andrei Palladiju, a jedini su poznati renesansni crteži najvažnije kasnoantičke građevine na istočnoj obali Jadrana, danas u zbirkama Royal Institute of British Architects u Londonu i vojvode od Cavendisha u Chatsworthu. Podrobna ispitivanja tehnike, papira i rukopisa te duktusa crteža potvrdila su dosadašnje mišljenje dijela kritike da je tlocrt careva mauzoleja djelo nepoznatog autora obogaćen kasnijim Palladijevim skicama te da je prikaz portala crtan istom rukom. Oba su nastala najvjerojatnije u Vicenzi u trećoj četvrtini 16. stoljeća. Tlocrt palače načinio je na temelju nekog ranijeg predloška sam Palladio. Neka verzija tlocrta palače koji kopira vicentinski arhitekt vjerojatno je ostala u Splitu te je u 18. stoljeću postala predloškom grafičkih prikaza Palače koje objavljuje Daniele Farlati (koji ne preuzima prikaze izravno od Johanna Fischera von Erlacha, kako se do sada smatralo).
Keywords
Andrea Palladio; Dioklecijanova palača; Split; arhitektonski crteži
Hrčak ID:
149678
URI
Publication date:
18.12.2015.
Visits: 3.503 *