Skip to the main content

Review article

Analiza učinkovitosti visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj

Dunja Horvat Novak orcid id orcid.org/0000-0002-9121-8421 ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Hrvatska
Anica Hunjet orcid id orcid.org/0000-0002-3859-7936 ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 670 Kb

page 461-468

downloads: 1.832

cite


Abstract

Kvalitetna organizacija sustava obrazovanja sve je veći faktor u ostvarivanju kontinuiranog napredovanja gospodarstva. Upravo zbog toga je važno mjeriti kvalitetu obrazovanja kroz brojne pokazatelje učinkovitosti. Jedan od pokazatelja kvalitete visokog obrazovanja je i praćenje kretanja broja upisanih i završenih studenata na visokim učilištima koji jasno prikazuje povećava li se ili smanjuje broj studenata koji upisuju odnosno završavaju studije. U posljednjih nekoliko godina Hrvatska sve više ulaže u povećanje kvalitete visokog obrazovanja, djelomično kroz primjenu Bolonjskog procesa, a djelomično kroz interne analize samih ustanova visokog obrazovanja. Ulaganje u kvalitetu rezultiralo je pozitivnim stopama završavanja studija no unatoč tome, Hrvatska i dalje zaostaje za Europom prema udjelu visokoobrazovanih. Analiza učinkovitosti visokog obrazovanja pokazuje da Hrvatska kontinuirano povećava svoj udio visokoobrazovanih no da bi se dosegao prosjek Europske Unije, daljnji napori u poboljšanju obrazovne slike Republike Hrvatske i dalje predstavljaju nužnost.

Keywords

učinkovitost; visoko obrazovanje; kvaliteta; pokazatelji učinkovitosti; gospodarski rast

Hrčak ID:

149767

URI

https://hrcak.srce.hr/149767

Publication date:

15.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.206 *