Skip to the main content

Conference paper

Identiteti i budućnost medija?

Danijela Pantić Conić orcid id orcid.org/0000-0003-0596-977X ; First Serbian Television


Full text: croatian pdf 303 Kb

page 896-901

downloads: 1.045

cite


Abstract

Identitet, informacija i vreme predstavljaju tri oblasti koje su u stalnoj interakciji i medijskoj eksploataciji. Veoma su promenljive u odnosu na korisnike i prilagodljive svim medijima. Identiteti se kreiraju, kupuju, konzumiraju i iznova stvaraju. Model društveno prihvatljivog identiteta pojedinca danas se oslanja uglavnom na vrednosti kapitalističkog društva: moć, novac, robne marke i potrošnju, ali i njegovu kratkotrajnost. Uloga medija u ovom slučaju je višestruka; oni ne samo da stvaraju identitete razmenom informacija, već svojim sadržajima izazivaju stalnu potražnju za novim identitetima i omogućuju njihovo lako uklapanje u nove sisteme vrednosti. Sloboda preuzimanja više identiteta prihvaćena je na društvenim mrežama, gde se istovremeno može koristiti više različitih profila, dok ostali mediji iznova grade modele za identifikaciju.

Keywords

mediji; identitet; moda; potrošnja; robna marka

Hrčak ID:

151815

URI

https://hrcak.srce.hr/151815

Publication date:

1.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.550 *