Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5673/sip.53.3.1

Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar

Željka Tonković orcid id orcid.org/0000-0002-5972-9491 ; University of Zadar, Department of Sociology, Croatia


Full text: croatian pdf 3.240 Kb

page 193-212

downloads: 1.168

cite


Abstract

U članku su izloženi i interpretirani rezultati anketnog ispitivanja posjetitelja
trgovačkog centra Supernova u Zadru (N = 470). Polazeći od konceptualnog okvira
koji razlikuje hedonistički (ekspresivni) pristup potrošnji od utilitarnog (instrumentalnog),
osnovni cilj rada bio je ispitati zastupljenost hedonistički i utilitaristički orijentiranih
tipova posjetitelja te razlike među njima. Uz to, cilj rada bio je ispitati funkcije
trgovačkog centra Supernova te utvrditi u kojoj su mjeri razvijene socijalne funkcije.
Istraživanje je pokazalo kako se taj trgovački centar primarno afirmirao kao mjesto za
obavljanje kupovine, pri čemu su socijalne funkcije od sekundarne važnosti, osim kod
mlađe populacije. Prema rezultatima istraživanja, hedonistički pristup potrošnji zastupljeniji
je među ženama i mladima. Istraživanje je također pokazalo da su hedonistički
orijentirani posjetitelji skloni češćim odlascima u trgovačke centre te da ih doživljavaju
privlačnima zbog raznovrsnosti sadržaja i ukupnog ambijenta. Zaključni dio ukazuje
na potrebu za detaljnijim istraživanjima, kvantitativnim i kvalitativnim, kojima bi se
obuhvatilo više aspekata potrošačkih orijentacija i stilova.

Keywords

trgovački centar; potrošnja; tipovi potrošača; konzumerizam; slobodno vrijeme; socijalne funkcije

Hrčak ID:

152200

URI

https://hrcak.srce.hr/152200

Publication date:

28.1.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.863 *