Review article
AVICENINA MEDICINSKA DIDAKTIČKA PJESMA: URJUZEHTEBBI
Majid Nimrouzi
orcid.org/0000-0003-4630-2082
; Research Center for Traditional Medicine and History of Medicine, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
Alireza Salehi
; Research Center for Traditional Medicine and History of Medicine, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
Alireza Ahmadi
; Department of English Literature, Shiraz University, Shiraz, Iran
Hossein Kiani
; Department of Arabic Literature, Shiraz University, Shiraz, Iran
Abstract
Povijesna istraživanja ukazuju da su mnogi liječnici, iskusni u medicinskim znanostima, također talentirani za umjetnost, književnost i pjesništvo. Avicena je bio mudrac koji je bio vješt u pjesništvu nastavno na filozofiju i medicinu. Pisao je dvije vrste pjesama: one koje su bile namijenjene uživanju u književnoj kvaliteti originalnosti i imaginacije te njegova didaktička poema Urjuzeh. Didaktičke poeme razlikuju se od pjesništva evociranog imaginacijom i osjećajem. U didaktičkom pjesništvu pjesnici žele podučiti čitatelje znanosti i filozofiji, bilo spiritualno, etički ili praktički. U Avicenino vrijeme srok i pjesništvo često su korišteni za znanstveno pisanje i smatrani su metodom zapamćivanja znanstvenih informacija i podizanja studentova interesa za teške znanstvene pojmove. Stih je korišten za pojednostavnjenje didaktičkog sadržaja, olakšanje zapamćivanja i činjenja teških znanstvenih pitanja pristupačnijima.
U srednjovjekovnoj Perziji student je medicine morao naučiti osnove filozofije prije negoli je započeo medicinsku poduku. Pjesništvo je moglo pomoći studentu upamtiti samu pjesmu u kombinaciji s njenim značenjem, na način koji je bio bolji i lakši negoli je to kod proze. Avicenino remek-djelo UrjuzehTebbi uključuje savršenu poduku u tradicionalnoj perzijskoj medicini u rimovanu tekstu pisanu na arapskom. Ovo veliko djelo bilo je prevedeno na perzijski pri centru za istraživanje tradicionalne medicine i povijesti medicine. Nadamo se da će perzijski prijevod Urjuzeh Tebbi omogućiti studentima i stručnjacima bolje uvažavanje uloge didaktičkih poema u sabiranju i prenošenju pojmova iranske medicine.
Keywords
Avicena; didaktičko pjesništvo; tradicionalna perzijska medicina; Urjuzeh-Tebbi
Hrčak ID:
152938
URI
Publication date:
31.12.2015.
Visits: 3.303 *