Review article
https://doi.org/10.32728/mo.10.2.2015.03
OBRAZOVANJE RODITELJA I RODITELJSKA PEDAGOŠKA KOMPETENCIJA, TEORIJSKI I PRAKTIČKI IZAZOVI
Anka Jurčević Lozančić
orcid.org/0000-0002-7090-6110
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Anabela Kunert
orcid.org/0000-0002-6314-2861
; Dječji vrtić Petrinjčica, Petrinja
Abstract
Brojne promjene koje su se dogodile na širem društvenom planu utjecale su na današnju obitelj, njenu strukturu, životni stil, karakteristike. U radu se razmatraju neke temeljne značajke suvremene obitelji s posebnim naglaskom na ulogu roditelja u procesu odgoja djeteta. Roditeljski odgojni postupci ključni su za kvalitetan odnos roditelja i djeteta te izravno utječu na napredovanje djeteta i njegov daljnji životni put. Promijenjen je i pogled na dijete i djetinjstvo. Dijete se danas promatra kao aktivni subjekt vlastitog
razvoja sa svim svojim pravima i potrebama koje odrasli trebaju prepoznavati. Kako se od roditelja očekuje kompetentno obnašanje njihove roditeljske zadaće i djelovanje u najboljem interesu djeteta potrebno im je osigurati programe pedagoškog obrazovanja
roditelja koji bi ih osnažili i podigli razinu njihove osobne i roditeljske kompetencije. Prva spona u procesu roditeljskog rasta i razvoja jest predškolska ustanova. Upravo suradnjom s odgojiteljima svoje djece, uspješnom komunikacijom, razvijanjem partnerskih odnosa te
uključivanjem u različite programe pedagoškog obrazovanja roditelji će moći odgovoriti izazovu suvremenog roditeljstva.
Keywords
obitelj; odgoj; suvremeno roditeljstvo; pedagoško obrazovanje roditelja
Hrčak ID:
154224
URI
Publication date:
23.12.2015.
Visits: 9.364 *