Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.10.2.2015.03

OBRAZOVANJE RODITELJA I RODITELJSKA PEDAGOŠKA KOMPETENCIJA, TEORIJSKI I PRAKTIČKI IZAZOVI

Anka Jurčević Lozančić orcid id orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Anabela Kunert orcid id orcid.org/0000-0002-6314-2861 ; Dječji vrtić Petrinjčica, Petrinja


Full text: croatian pdf 70 Kb

page 39-48

downloads: 4.883

cite


Abstract

Brojne promjene koje su se dogodile na širem društvenom planu utjecale su na današnju obitelj, njenu strukturu, životni stil, karakteristike. U radu se razmatraju neke temeljne značajke suvremene obitelji s posebnim naglaskom na ulogu roditelja u procesu odgoja djeteta. Roditeljski odgojni postupci ključni su za kvalitetan odnos roditelja i djeteta te izravno utječu na napredovanje djeteta i njegov daljnji životni put. Promijenjen je i pogled na dijete i djetinjstvo. Dijete se danas promatra kao aktivni subjekt vlastitog
razvoja sa svim svojim pravima i potrebama koje odrasli trebaju prepoznavati. Kako se od roditelja očekuje kompetentno obnašanje njihove roditeljske zadaće i djelovanje u najboljem interesu djeteta potrebno im je osigurati programe pedagoškog obrazovanja
roditelja koji bi ih osnažili i podigli razinu njihove osobne i roditeljske kompetencije. Prva spona u procesu roditeljskog rasta i razvoja jest predškolska ustanova. Upravo suradnjom s odgojiteljima svoje djece, uspješnom komunikacijom, razvijanjem partnerskih odnosa te
uključivanjem u različite programe pedagoškog obrazovanja roditelji će moći odgovoriti izazovu suvremenog roditeljstva.

Keywords

obitelj; odgoj; suvremeno roditeljstvo; pedagoško obrazovanje roditelja

Hrčak ID:

154224

URI

https://hrcak.srce.hr/154224

Publication date:

23.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 9.364 *