Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15644/asc50/1/9

Razvojni defekti cakline kod djece s intelektualnim teškoćama

Vesna Erika MODRIĆ ; Dental Polyclinic Zagreb, Zagreb, Croatia
Željko Verzak ; School of Dental Medicine University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Zoran Karlović ; School of Dental Medicine University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 238 Kb

page 65-71

downloads: 651

cite

Full text: english pdf 238 Kb

page 65-71

downloads: 596

cite


Abstract

Svrha: Istražiti frekvenciju razvojnih defekata cakline (RDC) kod djece s intelektualnim teškoćama. Ispitanici i postupci: U istraživanju su sudjelovala djeca u dobi od 5 do 18 godina (72 djeteta s intelektualnim teškoćama i 72 kontrolna ispitanika). Ispitivala se pojavnost razvojnih defekata cakline na svim zubima koristeći se modificiranim indeksom razvojnih defekata cakline. Rezultati: Od 72 djeteta s intelektualnim teškoćama u ovom istraživanju, njih 20 (27,78 %) imalo je razvojne defekte cakline, za razliku od 8 djece (11,11 %) u kontrolnoj skupini, što je bilo statistički značajno (p = 0,021). Većina djece u objema skupinama imala je ograničena zatamnjenja. Dječaci i djevojčice u jednoj i drugoj skupini češće su imali zahvaćene gornje zube od donjih, a asimetrična ograničena zatamnjenja bila su češća od istovrsnih simetričnih defekata. Djeci u objema skupinama većinom su bili zatamnjeni gornji sjekutići. Zaključak: Djeca s intelektualnim teškoćama češće imaju razvojne caklinske defekte od kontrolnih ispitanika. Caklinski defekti povećavaju rizik od nastanka karijesa, a slabija mehanička svojstva cakline utječu na neuspjeh konzervativne terapije.

Keywords

intelektualni poremećaj; dijete; zubna caklina

Hrčak ID:

154362

URI

https://hrcak.srce.hr/154362

Publication date:

17.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.140 *