Skip to the main content

Original scientific paper

Prema hrvatskoj normativnoj medijskoj teoriji

Zrinka Peruško Čulek ; Institute for International Relations, Zagreb


Full text: croatian pdf 22.219 Kb

page 175-192

downloads: 438

cite


Abstract

Medijska politika, kao skup ciljeva, mjera i aktivnosti, koje država poduzima za uređenje medijskog sustava, počiva na često implicitnim ili nesvjesnim vjerovanjima o utjecaju medija. Medijska politika također se temelji na široj društvenoj normativnoj medijskoj teoriji, kao common sense teoriji koja uključuje skup pretpostavki, vjerovanja, očekivanja ili bojazni što ih društvo ima prema medijima.
Autorica u ovom radu prikazuje elemente takve hrvatske normativne medijske teorije, koji se mogu identificirati iz rasprava u hrvatskom Saboru pri usvajanjima zakona iz medijske politike od prvih višestranačkih izbora 1990. godine do kraja 1996. godine.
Polazeći od teorije o socijalnoj konstrukciji realnosti, autorica stvaranje hrvatske medijske politike definira kao diskurzivnu konstrukciju dijela simboličkog univerzuma odnosno kao konstrukciju "teorije" koja legitimira institucionalno medijsko područje. Kao teorijski sklop za analizu utjecaja medija u društvu prikazuje glavne teorije iz komunikacijske discipline te osnovne normativne teorije o medijima, iz kojih se pojedini dijelovi mogu prepoznati i u nastajućoj i nedovršenoj hrvatskoj normativnoj medijskoj teoriji.

Keywords

medijska politika; normativna medijska teorija; komunikacijska teorija; diskurzivna konstrukcija realnosti; parlamentarne rasprave; Hrvatska

Hrčak ID:

154471

URI

https://hrcak.srce.hr/154471

Publication date:

31.12.1997.

Article data in other languages: english

Visits: 1.143 *