Skip to the main content

Preliminary communication

Likovno-umjetnička djela u nastavi likovne kulture

Dubravka Kuščević orcid id orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 297 Kb

page 67-85

downloads: 3.621

cite


Abstract

Likovna umjetnost predstavlja specifičnu duhovno-materijalnu djelatnost čovjeka, posebnu vrstu spoznaje i komunikacije među ljudima koja stvara veze između individualnog i društvenog, materijalnog i duhovnog te prenosi iskustva i znanja čovječanstva na osobit način. Oplemenjujuća moć umjetnosti znatno pridonosi integriranju osobe u kulturne i socijalne tijekove vremena i prostora u kojem živi i stoga uloga likovne umjetnosti sa svojim vrijednim fundusom umjetničko-likovno-estetskih vrijednosti ima važno značenje u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Komunikacija s likovnim djelom omogućuje učeniku da stekne estetska iskustva i razvije estetsku svijest kroz bogatstvo i raznolikost vizualno-likovnih sadržaja, čime učenici usvajaju likovni jezik, kultiviraju osjetljivost na likovne poruke i bogate svoj duh. Doticaj učenika s originalima ili kvalitetnim reprodukcijama slikarskih, kiparskih, grafičkih ili arhitektonskih djela već u ranoj školskoj dobi trebao bi biti izvrsna osnova za pravilan razvoj likovno-estetskih doživljaja i podizanja razine senzibilnosti za likovnu umjetnost.

Keywords

učenik; likovno djelo; komunikacija; nastava likovne kulture

Hrčak ID:

154577

URI

https://hrcak.srce.hr/154577

Publication date:

15.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 6.207 *