Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20151208071236

Analiza željezničkog mosta na visokim stupovima pod prostornim stohastičkim stacionarnim i ne-stacionarnim uzbudama potresa

Jin Zhang ; School of Civil Engineering, Southwest Jiaotong University, No. 111, North 1st Section of Second Ring Road, Jinniu District, 610031, Chengdu City, Sichuan Province, China
Hongyu Jia ; (1) Department of Civil Engineering, Southwest Jiaotong University, Emei Campus, No. 1, Jingqu road, 614202 Emei, Sichuan Province, China; (2) College of Architecture & Civil Engineering, Beijing University of Technology, 100124, Beijing, China
Shixiong Zheng ; School of Civil Engineering, Southwest Jiaotong University, No. 111, North 1st Section of Second Ring Road, Jinniu District, 610031 Chengdu City, Sichuan Province, China
Shiqiang Qin ; School of Civil Engineering and Architecture, Wuhan University of Technology, No. 122, Luoshi road, 430070 Wuhan, Hubei Province, China
Keyue Zhang ; Department of Civil Engineering, Southwest Jiaotong University, Emei Campus, No. 1, Jingqu road, 614202 Emei, Sichuan Province, China


Full text: croatian pdf 1.885 Kb

page 465-475

downloads: 362

cite

Full text: english pdf 1.885 Kb

page 465-475

downloads: 602

cite


Abstract

Ciljevi ovoga rada su provesti komparativnu analizu velikog sustava željezničkog mosta na visokim stupovima izloženog stacionarnim i ne-stacionarnim prostorno promjenjivim uzbudama potresa primjenom metode pseudo-uzbude (pseudo-excitation method - PEM), te procijeniti može li se ili ne može ne-stacionarna stohastička analiza željezničkih mostova na visokim stupovima izloženih trosmjernim prostornim podzemnim gibanjima zamijeniti jednostavnijom stacionarnom slučajnom analizom kako bi se izbjegla prekomjerna računanja. Zasnovane na ANSYS softveru konačnih elemenata, analize stacionarnih i ne-stacionarnih stohastičkih uzbuda mosta na visokim stupovima pretvorile su se u harmonične analize i determinističke prijelazne analize u našem istraživanju, primjenom PEM-a. Učinak prolaza vala i učinak nekoherentnosti modelirani su kao ključni čimbenici, a ukupno je razmotreno dvanaest slučajeva u svrhu ispitivanja učinka prolaza vala i učinka nekoherentnosti na seizmičku reakciju željezničkog mosta na visokim stupovima izloženog stacionarnim i ne-stacionarnim uzbudana potresa. Rezultati pokazuju da je reakcija konstrukcije pod stacionarnom uzbudom veća nego kod ne-stacionarne uzimajući u obzir bilo učinak prolaza vala ili učinak nekoherencije. Kad se uspoređuju reakcije konstrukcije pod stacionarnom pobudom s onima kod ne-stacionarne, sve stope rasta su manje od 25 %, što je u tehnici prihvatljivo, a to znači da se ne-stacionarna stohastička analiza željezničkih mostova na visokim stupovima pri trosmjernim prostornim gibanjima u zemlji može pojednostavniti u stacionarnu analizu kako bi se izbjeglo prekomjerno računanje.

Keywords

metoda pseudo-uzbude; ne-stacionarna stohastička uzbuda; učinak nekoherencije; učinak prolaza vala; željeznički most na visokim stupovima

Hrčak ID:

156836

URI

https://hrcak.srce.hr/156836

Publication date:

27.4.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.821 *