Review article
RAČUNOVODSTVO BRENDA U FUNKCIJI OČUVANJA VRIJEDNOSTI PODUZEĆA
Sonja Brlečić Valčić
; Saipem S.p.A.
Dora Hodžić
orcid.org/0000-0002-5497-4113
Abstract
Potreba za utvrđivanjem vrijednosti brenda kao bitnog čimbenika stvaranja i očuvanja ukupne vrijednosti poduzeća prepoznata je paralelno s potrebom za utvrđivanje bolje metodologije vrednovanja poduzeća u cjelini. Iako se od osamdesetih godina prošlog stoljeća razvijaju razni modeli i pristupi za praćenje i vrednovanje brenda, nijedan od njih nije u potpunosti zadovoljio potrebe internih i eksternih korisnika ovakvih informacija.U radu se daje kritički osvrt na definiciju problema računovodstvenog praćenja brenda u okvirima financijskog i menadžerskog računovodstva te se predlaže koncept pristupa praćenja vrijednosti brendovnog kapitala u kontekstu stvaranja i očuvanja ekonomske vrijednosti poduzeća u cjelini. Predloženi računovodstveni model praćenja učinkovitosti brenda organizaciju poslovanja stavlja u kontekst modernih strategija poslovanja te pretpostavlja prepoznavanje važnosti razvoja brenda kao kapitala na svim poslovnim razinama.
Keywords
računovodstvo brenda; brendovni kapital; vrednovanje; stvaranje i očuvanje vrijednosti
Hrčak ID:
160053
URI
Publication date:
17.6.2016.
Visits: 3.351 *