Skip to the main content

Review article

PSIHOLOŠKI KAPITAL KAO ČIMBENIK INOVATIVNOSTI GOSPODARSTVA

Dubravko Murgić orcid id orcid.org/0000-0001-9910-4229 ; Fugger d.o.o. za upravljanje nekretninama


Full text: croatian pdf 292 Kb

page 177-196

downloads: 1.150

cite


Abstract

Istraživanje odnosa psihološkog kapitala i inovativnosti nije uopće ili je nedostatno zastupljena tema među hrvatskim i drugim europskim stručnjacima za inovativnost i konkurentnost, jer je opći fokus na istraživanjima, razvoju i primjenu u praksi drugih oblika kapitala ili resursa (ekonomskom, socijalnom i ljudskom kapitalu). Dosadašnja konceptualna i empirijska istraživanja, pretežno američka i azijska, pokazuju da je nematerijalni psihološki kapital (samoučinkovitost, nada, optimizam i psihološka otpornost), kao suptilniji i relativno novi oblik kapitala (resursa) u odnosu prema tradicionalnijim oblicima kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital), jedan od značajnih unutarnjih resursnih čimbenika inovativnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava. Kako bi se popunila ta praznina i pridonijelo razumijevanju uloge i značaja psihološkog kapitala kao nove paradigme za povećanje inovativnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava, u radu se prikazuje koncept i dosadašnji ishodi istraživanja psihološkog kapitala, kreativnosti i inovativnosti, njihov međuodnos i odnos prema konkurentnosti i krajnjim ishodima konkurentnosti. Prijedlozi mjera za vlasnike, lidere, menadžere i tvorce ekonomskih politika dani su u zaključcima ovog rada.

Keywords

psihološki kapital; kreativnost, inovativnost; konkurentnost; organizacija; industrija; gospodarstvo; gospodarski rast; zaposlenost

Hrčak ID:

160062

URI

https://hrcak.srce.hr/160062

Publication date:

17.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.864 *