Technical gazette, Vol. 23 No. 3, 2016.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20150105134929
Zavarljivost čelika s visokim udjelom mangana
Eva Schmidova
; University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Mechanics, Materials and Machine Parts, Studentská 95, 532 10 Pardubice 2, Czech Republic
Ivo Hlavaty
; VSB-TU Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Mechanical Technology, 17. listopadu 15/2172, 708 33 Ostrava, Czech Republic
Petr Hanus
; University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Mechanics, Materials and Machine Parts, Studentská 95, 532 10 Pardubice 2, Czech Republic
Abstract
Jedan od najvažnijih dijelova koji se danas koriste na željeznici su dijelovi na cestovnim prijelazima preko pruge i uglavnom dinamička komponenta izložena djelovanju. Mangalloy, također poznat kao čelik s manganom ili Hadfield čelik, je čelik s legurama koje u prosjeku sadrže 13 % mangana i jedinstven je po tome što povezuje visoku žilavost i duktilnost s velikom sposobnošću radnog otvrdnjivanja. Otpornost na trošenje prije kontaktnog trošenja ovisi o intenzitetu otvrdnjavanja površine i postupku otvrdnjavanja tijekom rada [1, 2, 3,]. Budući da se zbog otpornosti abraziji povećava postotak ugljika iznad 1,4 % i više, može se pojaviti problem postizanja homogene austenitne strukture koja bi bila bez zrnaca karbida [4].
Keywords
čelik s manganom; zavarljivost; željeznica
Hrčak ID:
160131
URI
Publication date:
19.6.2016.
Visits: 7.813 *