Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5552/drind.2016.1525

Ispitivanje činitelja u procesu donošenja odluke o kupnji kuhinjskog namještaja primjenom združene analize

Branko Liker ; Drvenjača d.d. - Fužine, Croatia
Lidija Zadnik Stirn ; Biotechnical Faculty University of Ljubljana, Slovenia
Dominika Gornik Bučar ; Biotechnical Faculty University of Ljubljana, Slovenia
Jasna Hrovatin orcid id orcid.org/0000-0003-1048-5593 ; Faculty of design, member of University of Primorska, Slovenia


Full text: english pdf 474 Kb

page 141-147

downloads: 1.112

cite


Abstract

U ovom je istraživanju ispitivana važnost triju činitelja bitnih za proces kupnje kuhinjskog namještaja. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj i Sloveniji, a u istraživanju su sudjelovala 172 potencijalna kupca kuhinjskog namještaja. Sto trideset i osam ispitanika u istraživanju je sudjelovalo izravno, i to u dvjema najvećim trgovačkim kućama namještaja u Hrvatskoj i Sloveniji, dok su 34 ispitanika u istraživanju sudjelovala putem interneta (online). Conjoint analiza pokazala je da kupci kuhinjskog namještaja više pozornosti pri kupnji pridaju proizvođačima kuhinja i dizajnu nego cijeni kuhinjskog namještaja. Rezultati su pokazali, da je niža cijena činitelj kojemu sve demografske skupine ispitanika daju prednost pri kupnji. Samo tri demografske skupine ispitanika (nezaposlene osobe, osobe niže i srednjoškolske razine obrazovanja te one u dobi od 35 do 45 godina) pokazale su veću sklonost kupnji kuhinjskog namještaja klasičnog dizajna, dok su ostale skupine ispitanika sklonije kupnji kuhinjskog namještaja modernog dizajna. Za činitelj "proizvođač kuhinjskog namještaja" nisu utvrđene razlike među sociodemografskim kategorijama ispitanika.

Keywords

kuhinjski namještaj; odluka o kupnji; conjoint analiza

Hrčak ID:

160173

URI

https://hrcak.srce.hr/160173

Publication date:

29.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.097 *