Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.14256/JCE.1464.2015

Funkcionalni kriteriji za održivo projektiranje gradskih kolnika

Mauricio Pradena
Lambert Houben


Full text: croatian pdf 189 Kb

page 485-492

downloads: 362

cite

Full text: english pdf 176 Kb

page 485-492

downloads: 404

cite


Abstract

Funkcionalni kriteriji na gradskim prometnicama uglavnom se definiraju subjektivnim metodama, a ne pomoću objektivnih i ponovljivih postupaka. Danas su dostupne nove tehnologije za određivanje vrijednosti indeksa ravnosti (IRI), poput metode vibracije cijelog tijela (WBV) i metode varijabilnosti srčane frekvencije. Provedene su analize dostupnih tehnologija prema cjelovitom pristupu PC-O (eng. Pavements Clients - Oriented) uključujući simulacije pomoću računalnog programa HDM-4 (eng. Highway Development and Management system). U radu su predloženi IRI kriteriji za brzine dopuštene na gradskim prometnicama, takozvani IRIcity kriterij.

Keywords

kolnici; funkcionalnost; projektiranje; održavanje; IRI; HDM-4

Hrčak ID:

161825

URI

https://hrcak.srce.hr/161825

Publication date:

14.7.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.438 *