Skip to the main content

Original scientific paper

Lingvistička složenost u kasnom jezičnom razvoju: reformuliranje odnosnih rečenica

Jelena Kuvač Kraljević orcid id orcid.org/0000-0003-1452-0851 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb
Tomislava Bošnjak Botica ; Institute of Croatian Language and Linguistics, Zagreb
Kristina Vujnović Malivuk ; Postgraduate Study "Language and Cognitive Neuroscience", University of Zagreb
Paulina Pinjušić


Full text: english pdf 280 Kb

page 27-42

downloads: 413

cite


Abstract

Rad je usmjeren na sintaktički razvoj u razdoblju kasnoga jezičnog razvoja, tj. nakon
šeste godine u okviru reformulacijskoga pristupa. Reformulacija je teorijski pristup koji teži
rasvjetljavanju pitanja kako djeca transformiraju iskaze kojima su izložena u svojemu ulaznom
jeziku u iskaze koje sama proizvode. U ovome radu analizira se reformulacija odnosnih rečenica
primjenom metode prepričavanja priče. Ukupno je bilo uključeno 90 djece iz triju dobnih skupina:
6, 10 i 14 godina.
Uz kvantitativnu analizu, odnosno frekvenciju reformulacije odnosnih rečenica, provedena je i
kvalitativna analiza s obzirom na vrstu provedene refromulacijske procedure. Rezultati pokazuju
da djeca u dobi od 10 i 14 godina reformuliraju značajno više odnosnih rečenica odnosnom
rečenicom nego djeca u dobi od šest godina. Iste dobne skupine proizvele su i više semantički
podudarnih parafraza, što upućuje na napredovanje u njihovoj sposobnosti usklađivanja semantike
i sintakse u konstrukcijama odnosnih rečenica.

Keywords

reformulacijski pristup; reformulacijske procedure; odnosne rečenice; sintaktički razvoj; kasni jezični razvoj

Hrčak ID:

161876

URI

https://hrcak.srce.hr/161876

Publication date:

15.7.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.439 *