Annual of social work, Vol. 23 No. 1, 2016.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v23i1.102
TEORIJSKI I ISKUSTVENI OKVIRI ZA RAZVOJ MODELA STUDENTSKE TERENSKE PRAKSE U PODRUČJU SOCIJALNIH DJELATNOSTI
Kristina Urbanc
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marko Buljevac
orcid.org/0000-0001-7128-7860
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Lucija Vejmelka
orcid.org/0000-0002-7531-8457
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Terenska praksa neophodan je dio obrazovanja budućih socijalnih radnika. Cilj ovog rada je problematizirati smjernice i zaključke znanstvenog skupa »Primjena kvalifikacijskog okvira u području prava i socijalnih djelatnosti« na kojem su u rujnu 2015. godine sudjelovali terenski nastavnici, nastavnici na fakultetu i studenti socijalnog rada. U prvom dijelu iznose se primjeri organizacije terenskih praksi na studijima socijalnog rada u Europi, zakonski okvir te teorijski koncepti vezani uz modele iskustvenog učenja na kojima se temelji studentska praksa socijalnog rada. Slijedi objašnjenje uloge terenske prakse socijalnog rada u hrvatskom kontekstu, u kojem su izneseni i rezultati istraživanja. Na posljetku se iznose smjernice za kvalitetnije provođenje terenske prakse koje su zajedno donijeli sudionici ranije navedenog skupa. Smjernice su problematizirane i dodatno potkrijepljene s rezultatima istraživanja i sugestijama vezanim uz terensku praksu, ali i osobnim osvrtima autora ovog rada. Stoga ovaj rad pruža smjerokaz u organizaciji i provedbi studentske prakse na diplomskom studiju socijalnog rada te nudi pregled nekih istraživanja i modele koji mogu poslužiti terenskim nastavnicima, studentima i nastavnicima na studiju, dakle pojedincima koji stvaraju i oživotvoruju terensku praksu socijalnog rada tijekom obrazovanja budućih socijalnih radnika u Hrvatskoj.
Keywords
terenska praksa; diplomski studij; socijalni rad; iskustveno učenje; smjernice
Hrčak ID:
164944
URI
Publication date:
4.7.2016.
Visits: 2.885 *