Skip to the main content

Review article

BOLONJSKA DEKLARACIJA KAO NOVA PARADIGMA (KVALITETNOG) VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA

Nedim Čirić ; Internacionalni centar za cjeloživotno obrazovanje, Tuzla, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 29.289 Kb

page 53-61

downloads: 795

cite


Abstract

U radu su predstavljene tradicionalna i suvremena paradigma visokog obrazovanja u odnosu na njenu prepoznatljivost kroz Bolonjsku deklaraciju. Primijenjena je deskriptivna metoda i postupak raščlanjivanja i analize sadržaja aktualnih postavki Bolonjske deklaracije, paradigmi visokog obrazovanja i suvremenih didaktičkih teorija. Polazeći od činjenice da se paradigme visokog obrazovanja po sadržaju i strukturi međusobno razlikuju, rezultati naših teorijskih razmatranja ukazuju na iste temeljne ciljeve institucionalnog visokoškolskog obrazovanja, ali i potrebu za rekonceptualizacijom iz društva znanja i paradigme poučavanja u društvo koje uči i paradigmu učenja. Javljaju se velike razlike u konkretizaciji organizacije sveučilišne nastave s obzirom na tradicionalnu i suvremenu paradigmu, ali istovremeno potvrđujemo da se kroz aktualne reforme u visokoškolskom obrazovanju sve više teži stvaranju pretpostavki za ujednačen prostor i kvalitetu visokoškolskog obrazovanja, te da je okrenutost prema potrebama sudionika i autonomiji znanstveno-istraživačkog rada postala prioritet.

Keywords

visokoškolsko obrazovanje; paradigme visokoškolskog obrazovanj; , sveučilišna nastava; suvremene didaktičke teorije

Hrčak ID:

165101

URI

https://hrcak.srce.hr/165101

Publication date:

7.7.2016.

Article data in other languages: german english

Visits: 2.538 *