Original scientific paper
https://doi.org/10.7305/automatika.2016.07.693
Učinkoviti pristup odabira broja baterijskih modula kod hibridnih električnih vozila
Kazem Varesi
orcid.org/0000-0002-9802-1058
; Faculty of Electrical and Computer Engineering, University of Tabriz, Tabriz, Iran
Ahmad Radan
; Power Electronics Laboratory, Faculty of Electrical Engineering, K. N. Toosi University of Technology, Seyed Khandan Bridge, 1431714191 Tehran,Iran
Abbas Ghayebloo
; Department of Engineering, Faculty of Electrical Engineering, University of Zanjan, Zanjan, Iran
Mohammad Reza Nikzad
; Energy and Automotive Technology Laboratory, School of Electrical and Computer Engineering, College of Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
Abstract
Povećanje stupnja hibridizacije (DOH) ima za posljedicu smanjenje potrošnje goriva te emisije štetnih plinova kod hibridnih električnih vozila (HEV). Postojeći pristupi za odabir broja baterijskih modula (kao važan faktor koji utječe na performanse vozila) kod većeg stupnja DOH-a rezultiraju lošim performansama vozila. U ovom radu, predložen je novi pristup odabira broja baterijskih modula HEV-a, koji garantira visoke performanse HEV-a i za visok stupanj DOH-a. Predloženi pristup temeljen je na zadovoljavanju dva ključna zahtjeva: maksimalna sposobnost punjenja i pražnjenja te PNGV kriterij. Predložen pristup omogućuje odabir visokog stupnja DOH-a u hibridnim električnim vozilima. Pristup je validiran korištenjem modela hibridnog automobila dostupnog u ADvanced VehIcle SimulatoOR programu. Dobiveni rezultati uspoređeni su s rezultatima trenutno korištenih pritupa odabira broja baterijskih modula te je potvrđena učinkovitost predloženog pristupa.
Keywords
baterijski moduli; sposobnost punjenja i pražnjenja; hibridno električno vozilo; PNGV kriterij
Hrčak ID:
165500
URI
Publication date:
1.9.2016.
Visits: 1.711 *