Original scientific paper
Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije
Višnja Bralić
; Croatian Conservation Institute
Abstract
Cristoforo Tasca (Bergamo, oko 1667. – Venecija 1737.) određen je
pojmom »manjega mletačkog slikara« koji veći dio karijere ostvaruje
radeći za naručitelje izvan Venecije. U članku se dopunjuju tumačenja
Tascinih radova nastalih za naručitelje u sjevernojadranskoj Hrvatskoj,
posebno u odnosu na modele i uzore s kojima se slikar susreće u Veneciji
na prijelazu stoljeća. Iznose se rezultati istraživanja slikareva opusa u
Italiji s analizama očuvanih slika u Sombrenu, Clusoneu te u svetištu
crkve San Pietro di Castello u Veneciji. Opus u Hrvatskoj dopunjen
je i novim atribucijama u franjevačkom samostanu na Trsatu i na
Košljunu te u krčkoj katedrali. Arhivski potvrđeni podatci o smještaju,
dataciji i okolnostima narudžbi, osobito za slike u crkvi kapucina u
Karlobagu, upućuju na dosad zanemarenu ulogu habsburškog dvora
u promociji slikara među naručiteljima na našoj obali, otkrivajući
istodobno osobitosti i očekivanja periferijske sredine.
Keywords
mletačko slikarstvo; barok; Cristoforo Tasca; Venecija; San Pietro di Castello; Sombreno; Clusone; Beč; habsburški dvor; Petar Francetić; Rijeka; Trsat; Krk; Košljun; Karlobag
Hrčak ID:
165759
URI
Publication date:
15.12.2014.
Visits: 1.565 *