Skip to the main content

Other

Osobne vrijednosti korisnika Interneta: klaster analiza

Edo Rajh ; The Institute of Economics, Zagreb
Jelena Budak orcid id orcid.org/0000-0003-3739-4704 ; The Institute of Economics, Zagreb
Mateo Žokalj orcid id orcid.org/0000-0002-5391-029X


Full text: english pdf 212 Kb

page 5-27

downloads: 405

cite


Abstract

Akademski interes za sustav vrijednosti je značajan i sve više zastupljen u istraživanjima. U izučavanju individualnih vrijednosti najčešće se primjenjuje teorijski model vrijednosti prema Schwartzu koji definira deset osnovnih vrijednosti: moć, postignuća, hedonizam, stimulativni izazovi, slobodoumlje, univerzalnost, dobrohotnost, tradicija, poštovanje i sigurnost. Kako bi se bolje razumjeli motivi koji pokreću ponašanje i kreiraju stavove korisnika Interneta, u ovom se radu istražuju njihove osobne vrijednosti. Primjenjuje se skraćeni upitnik o osobnim vrijednostima prema Schwartzu u anketi koja je 2016. Godine provedena na 2.060 korisnika Interneta u Hrvatskoj. Ispitanici su klaster analizom grupirani u tri skupine za koje se potom ispituje razlikuju li se međusobno po razini povjerenja u institucije i nepoznate osobe, po zazoru od računala i informatizacije, po potrebi za online privatnosti i zabrinutosti za privatnost u online okruženju, te po demografskim obilježjima ispitanika. Značajne razlike među klasterima opažaju se u razini društvenog povjerenja, zazora od računala i potrebi za online privatnosti. Demografska obilježja (spol, dob, obrazovanje, dohodak, zanimanje) objašnjavaju razlike među klasterima korisnika Interneta.

Keywords

vrijednosti; povjerenje; online privatnost; korisnici Interneta; Hrvatska

Hrčak ID:

166362

URI

https://hrcak.srce.hr/166362

Publication date:

23.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.443 *