Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.5552/drind.2016.1546

Preliminarno istraživanje obilježja ekoinovacija i ekodizajna u Sloveniji

Manja Kitek Kuzman ; University of Ljubljana, Department of Wood Science and Technology, Biotechnical Faculty, Ljubljana, Slovenia
Panwar Rajat ; University of British Columbia, Faculty of Forestry, Vancouver, BC Canada
Martina Zbašnik-Senegačnik orcid id orcid.org/0000-0003-2871-0357 ; University of Ljubljana, Faculty of Architecture, Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 474 Kb

page 289-298

downloads: 700

cite


Abstract

Ekoinovacije imaju ključno značenje za ekonomsku konkurentnost Europe; okolišno prihvatljive tehnologije pozitivno utječu na poslovanje poduzeća i pridonose stvaranju novih radnih mjesta. Istraživanje percepcije i stajališta o ekoinovacijama i ekodizajnu provedena su u 712 slovenskih poduzeća. Istraživanjem su obuhvaćena mikropoduzeća, mala i srednja poduzeća te velike tvrtke. Analiza rezultata ankete pokazala je da je ekodizajn u Sloveniji nedovoljno iskorišten. Samo je oko 50 % od 657 anketiranih tvrki uspostavilo inovativno okruženje za održivi razvoj ili uvelo potpore za ekološke inovacijske procese. Na temelju rezultata istraživanja zaključeno je da daljnji razvoj i promocija ekoinovacija i ekodizajna zahtijevaju opsežne politike na lokalnoj i nacionalnoj razini. Naime, politička rješenja trebaju promicati kombinaciju ekoinovacija i usvajanje novog pristupa dizajnu uzimajući u obzir životni ciklus proizvoda. Takve politike mogu dovesti do razvoja uspješnih inovacija. Ekoinovacije i ekodizajn za slovenska su poduzeća prilika za stvaranje novih tržišta na kojima bi mogli dominirati i napredovati. Nadalje, Slovenija bi mogla postati važan čimbenik u ostvarenju težnje europske unije da postane pametno, održivo i inkluzivno gospodarstvo i da u potpunosti zadovolji ciljeve četiriju ključnih inicijativa strategije „Europa 2020”, a da pritom istodobno pridonosi smanjenju klimatskih promjena.

Keywords

ekodizajn; ekoinovacije; mišljenje; tržišni potencijal; analiza; Slovenija

Hrčak ID:

166918

URI

https://hrcak.srce.hr/166918

Publication date:

30.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.901 *