Skip to the main content

Preliminary communication

Prilog identifikaciji djela Ivana Meštrovića na izložbama u prva dva desetljeća 20. stoljeća

Sandi Bulimbašić orcid id orcid.org/0000-0003-1375-4074 ; Ministry of culture, Department for the Protection of Cultural Heritage in Split


Full text: croatian pdf 816 Kb

page 149-162

downloads: 1.391

cite


Abstract

U radu se na temelju periodike i arhivske građe, posebice korespondencije i novopronađenih fotografija djela Ivana Meštrovića i postava izložaba, razrješavaju neke nepoznate i dvojbene identifikacije zasnovane na popisima djela u katalozima izložaba na kojima je Meštrović sudjelovao. Istraživanje potvrđuje da su se pojedini radovi javljali pod različitim nazivima, bilo odlukom samoga kipara ili zamjenama radova u posljednji čas, te nenamjerno stvarali zabunu prilikom identifikacije. Tekst donosi nova saznanja o djelima koja je Meštrović izložio na Prvoj dalmatinskoj umjetničkoj izložbi u Splitu 1908., Izložbi Društva hrvatskih umjetnika “Medulić” u Ljubljani 1909. — 1910. godine, Izložbi Meštrović–Rački, Četvrtoj jugoslavenskoj umjetničkoj izložbi u Beogradu 1912. i Izložbi jugoslavenskih umjetnika iz Dalmacije u Splitu 1919. godine. Osobito je značajna identifikacija Curice iz 1905. godine, Vječnog idola, skulpture koju je pod tim imenom Meštrović izložio samo jednom, u Splitu 1908. i koja je do danas ostala nepoznata u njegovu opusu, identifikacija učestalog izlaganja skulpture Ruka upitnik, te saznanje da Miloš Obilić nije, kako se do sada navodilo, bio izložen u Splitu 1908. i Ljubljani 1909. godine, koje je i prilog raspravi o dataciji skulpture.

Keywords

Ivan Meštrović; Curica; Portret gdje K.; Vječni idol; Miloš Obilić; Ruka upitnik; Dječak; Prva želja; Frulaš

Hrčak ID:

167304

URI

https://hrcak.srce.hr/167304

Publication date:

25.11.2015.

Visits: 1.948 *