Technical gazette, Vol. 23 No. 5, 2016.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20140702174255
Parametri modela inteligentnog vozača u signaliziranim križanjima
Tamás Kovács
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Kálmán Bolla
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Rafael Alvarez Gil
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Edit Csizmás
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Csaba Fábián
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Lóránt Kovács
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Krisztián Medgyes
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
József Osztényi
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Attila Végh
; Kecskemét College, GAMF, Department of Informatics, Izsáki 10, 6000 Kecskemét, Hungary
Abstract
U ovom su radu kalibrirani nepromjenjivi parametri Modela inteligentnog vozača (auta koji slijedi) kako bi se dobila točna propusna moć signaliziranog križanja. Kalibriranje se zasniva na izmjerenim parametrima intervala između dvaju vozila u nizu. Podaci mjerenja su uzeti iz rada u izdanju Dey et al. Parametri su kalibrirani djelomično numeričkim kalkulacijama i djelomično računalnom simulacijom, koju su razvili autori ovoga rada. Simulirano okruženje bila je traka koja je završavala signaliziranim križanjem s redom zaustavljenih vozila. Kao rezultat kalibriranja, model je davao izmjerenu konstantu zasićenja između dvaju vozila u nizu u fazi saobraćaja u mirovanju te je dao dobru aproksimaciju vremena između dvaju vozila u nizu u početnoj prolaznoj fazi. Ustanovljeno je da se kalibrirane konstante Modela inteligentnog vozača znatno razlikuju od vrijednosti predloženih za modeliranje prometa na autocestama: kad se radi o signaliziranim križanjima trebalo bi primijeniti parametre većeg maksimalnog ubrzanja i manjeg intervala sigurnog slijeda između dvaju vozila. Točnije, postoje razlike od oko 30 % u svakom slučaju.
Keywords
Model inteligentnog vozača; signalizirano križanje; simulacija prometa
Hrčak ID:
167511
URI
Publication date:
13.10.2016.
Visits: 2.270 *