Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17559/TV-20140709100013

Model za određivanje konkurentnosti luka i prometnih pravaca

Mia Jurjević ; Vozišće 12a, HR-51216 Viškovo, Croatia
Čedomir Dundović orcid id orcid.org/0000-0001-6424-2410 ; Department of Transport Technology and Organization, Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Studentska 2, HR-51000 Rijeka, Croatia
Svjetlana Hess orcid id orcid.org/0000-0002-7517-4289 ; Department of Transport Technology and Organization, Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Studentska 2, HR-51000 Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 443 Kb

page 1489-1496

downloads: 586

cite

Full text: english pdf 443 Kb

page 1489-1496

downloads: 513

cite


Abstract

Istraživanja luka radi utvrđivanja njihove važnosti na pojedinom geografskom području uglavnom su usmjerena na mjerenje performansi u skladu s veličinom prometa i produktivnosti u svjetskim razmjerima. Kao karike u prometnom i logističkom lancu, luke se kontinuirano prilagođavaju zahtjevima korisnika u međunarodnoj robnoj razmjeni radi dostizanja adekvatnog stupnja konkurentnosti. Suradnja luka Trst, Kopar i Rijeka potreba je i nužnost kako bi te luke udruženim snagama zajednički mogle konkurirati sjeverozapadnim europskim i crnomorskim lukama. Cilj je odrediti koja je luka, od tri promatrane sjevernojadranske luke, konkurentnija kao tranzitna luka za odabrane odredišne točke u zaleđu, uzimajući u obzir više vrsta tereta. U radu se za ostvarivanje postavljenog cilja predlaže uvođenje skupnog indeksa konkurentnosti.

Keywords

indeks konkurentnosti; konkurentnost; sjevernojadranske luke; prometni pravac

Hrčak ID:

167516

URI

https://hrcak.srce.hr/167516

Publication date:

13.10.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.560 *