Economic Review, Vol. 55 No. 9-10, 2004.
Professional paper
ČIMBENICI USPJEŠNOSTI PRODAJE USLUGA OSIGURANJA
Vice Barbir
Abstract
Prodaja je jedna od osnovnih funkcija u društvu za osiguranje. Bez
uspješne prodaje i naplate usluge osiguravatelj ne može obaviti svoju zadaću - ekonomsku zaštitu osoba i njihove imovine u slučaju ostvarenja osiguranog slučaja.
Da bi društvo uspješno prodavalo usluge osiguranja, ono mora prodajnu funkciju tretirati kao dio integralnog marketinga. Dakle, potrebno je planirati i stvarati takve usluge osiguranja koje će svojom kvalitetom, cijenom, dostupnošću i sl., zadovoljiti potrebe potencijalnih osiguranika – kupaca.
Osiguranik, odnosno kupac usluga osiguranja, mora biti u središtu svih aktivnosti osiguravatelja. Zadovoljan osiguranik kojeg osiguravatelj poštuje kao partnera najveće je jamstvo uspješnosti prodaje usluga osiguranja.
Prije svega, osiguravatelj mora dobro analizirati i poznavati tržište osiguranja [segmentacija potencijalnog i ciljnog tržišta], poznavati sve prigode i prijetnje u svome okruženju [politika, pravni sustav, konkurencija, i sl.], dobro poznavati vlastite prednosti i slabosti [organizacija, kadrovi, kapital, javni imidž i sl.] i na osnovi toga, usmjeriti prodaju usluga na ona područja i prodajne kanale koji će za društvo biti optimalni. Da bi osiguranik bio zadovoljan uslugom osiguranja, a društvo ih uspješno prodavalo, potrebno je uvažiti sljedeće čimbenike: kvalitetu usluge osiguranja [prije zaključivanja police, za vrijeme trajanja osiguranja i nakon isteka police], konkuretnu cijenu, odgovarajuće prodajne kanale, promotivni miks i
motivirane kadrove. Brza i pravična isplata odštete ili osigurane svote, glavni je čimbenik koji stvara povjerenje, sigurnost i zadovoljstvo osiguranika.
Keywords
Hrčak ID:
16317
URI
Publication date:
10.10.2004.
Visits: 16.175 *