Psychological topics, Vol. 25 No. 3, 2016.
Original scientific paper
Osobne i organizacijske radne vrijednosti kao prediktori odanosti organizaciji
Nada Krapić
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Barić
; Heineken Hrvatska d.o.o.
Abstract
Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri osobne i percipirane organizacijske vrijednosti kao i njihova interakcija pridonose objašnjenju varijance odanosti organizaciji i njezinih komponenti, a nakon kontrole dužine radnog staža u organizaciji. Dodatno je ispitano i koji od dvaju skupova vrijednosti ima veću prediktivnu snagu za predviđanje odanosti organizaciji. U tu su svrhu na 217 ispitanika prigodnog uzorka iz nekoliko srednjih i većih organizacija primijenjeni Upitnik odanosti organizaciji, Skala osobnih i organizacijskih vrijednosti konstruirana za potrebe ovoga rada te Upitnik sociodemografskih podataka. Prikupljeni su podaci analizirani nizom hijerarhijskih regresijskih analiza. Dobiveni rezultati pokazuju da radni staž u organizaciji, uključen u prvom koraku analize, značajno predviđa sve komponente odanosti, pri čemu je dulji radni staž prediktor više afektivne, normativne, instrumentalne i ukupne odanosti zaposlenika. Dobiven je i inkrementalni doprinos osobnih i organizacijskih vrijednosti pri predviđanju afektivne, normativne i ukupne odanosti organizaciji. Povezanost afektivne odanosti s organizacijskim vrijednostima orijentacije na ljude moderirana je osobnim vrijednostima orijentacije na ljude. Organizacijske vrijednosti imaju veću prediktivnu snagu za predviđanje odanosti organizaciji u odnosu na osobne vrijednosti. Dobivenim su rezultatima djelomično potvrđene postavljene hipoteze o duljini radnog staža te osobnim i organizacijskim vrijednostima kao prediktorima odanosti organizaciji.
Keywords
osobne radne vrijednosti; organizacijske radne vrijednosti; odanost organizaciji
Hrčak ID:
169523
URI
Publication date:
28.11.2016.
Visits: 3.575 *