Preliminary communication
HRVATSKI PRIJEVODI NASLOVA DUGOMETRAŽNIH FILMOVA NA ENGLESKOM JEZIKU
Dunja Jutronić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Tereza Karabatić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Rad istražuje izazove koje predstavljaju naslovi filmova na engleskom jeziku te strategije u prevođenju kojima se ti naslovi prilagođuju hrvatskoj publici. Korpus uključuje 190 naslova dugometražnih filmova na engleskom jeziku te pripadajuće hrvatske naslove. Naslovi su podijeljeni prema izazovima u izvorniku (igre riječima i dvostruko značenje, spominjanje likova iz filma, izrazi vezani uz kulturu i idiome izvornika, višeznačnost, ubacivanje broja nastavka u naslov igrom riječima i intertekstualnost) te strategijama u odredišnom jeziku (korištenje ključnim riječima koje upućuju na žanr ili radnju filma, izreke, proširivanje izvornog značenja ili otkrivanje onoga što nije prisutno u izvornom naslovu, intertekstualnost, polovično prevođenje i zadržavanje samo dijela izvornog značenja). Dok je dio ovih naslova na odredišnom jeziku usmjeren na približavanje elemenata vezanih uz strukturu i kulturu ishodišnog jezika, istraživanje također otkriva da je oblik i značenje više od polovice naslova na hrvatskom jeziku pod utjecajem izvanjezičnih čimbenika. To upućuje na ulogu filmskih naslova kao važnih pomagala u oglašavanju.
Keywords
naslovi filmova; prevođenje; hrvatski jezik; engleski jezik; marketinške strategije
Hrčak ID:
170446
URI
Publication date:
12.12.2016.
Visits: 3.403 *