Skip to the main content

Preliminary communication

Modeliranje ambijenta učenja u digitalnoj humanistici

Edin Tabak ; University of Zenica, Faculty of Philosophy, BiH
Damir Kukić ; University of Zenica, Faculty of Philosophy, BiH


Full text: croatian pdf 300 Kb

page 1217-1236

downloads: 424

cite


Abstract

Novi mediji su otvorili nove mogućnosti u području obrazovanja, koje počivaju na inherentnim karakteristikama novih medija poput interaktivnosti i nelinearne naracije. Koncept društvenih “web 2.0” medija je omogućio korisnicima web-stranica da se od običnih korisnika transformiraju u kreatore informacija. Međutim, prijašnje studije su sugerirale da web 2.0 mediji nisu dovoljno integrirani u obrazovanje zbog nedostatka modeliranja za takvu integraciju i nedostatka opisa najboljih praksi integriranja. Kako bi pružili jedan takav model i slučaj studija integracije web 2.0 medija u obrazovanju, mi smo adaptirali model informacijskog ponašanja za dizajniranje aktivnosti učenja na jednom kolegiju na našem sveučilištu. Naša pretpostavka je bila da povezivanje kulture participacije u web 2.0 medijima s konceptima distribuirane kognicije i kreativnosti može biti efikasan način da se dizajniraju ambijenti učenja koji podržavaju kreativnost. Studij slučaja je potvrdio da korištenje web 2.0 alata može podržavati kreativnost u učenju. Međutim, nije dovoljno samo uposliti web 2.0 alate budući da stupanj kreativnosti ovisi o načinima kako se ti alati koriste. Ako interaktivnost medija nije u potpunosti iskorištena, i ako se umjesto toga alati koriste za jednosmjernu komunikaciju, mala je šansa da će takvi mediji stvoriti prostor za distribuiranu kreativnost.

Keywords

web 2.0 mediji; ambijenti učenja; informacijsko ponašanje; distribuirana kognicija; kultura participacije; digitalna humanistika

Hrčak ID:

170498

URI

https://hrcak.srce.hr/170498

Publication date:

30.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.481 *