Skip to the main content

Review article

Nov metodološki pristup studijama kreativnosti

Miloš Milošević orcid id orcid.org/0000-0003-2592-451X ; Faculty of Dramatic Arts, University of Arts in Belgrade
Irena Ristić orcid id orcid.org/0000-0003-4949-3304


Full text: croatian pdf 467 Kb

page 1237-1250

downloads: 542

cite


Abstract

Cilj ovog rada je predložiti nov validan eksperimentalni pristup u istraživanju kreativnosti. Kao dobar primjer eksperimentalnog nacrta predloženo je korištenje fotografija iz IAPS baze, ukrštanih po principu duplih ekspozicija, kao stimulusa koji kod ispitanika treba izazvati kreativan odgovor, na osnovi Rotenbergovih nalaza o efektima homospacijalnog mišljenja. Za ocjenu kreativnosti odgovora predložen je novokonstruirani koeficijent kreativnosti. Zatim je predložena upotreba novih tehnologija u eksperimentalne svrhe radi povećanja brzine i preciznosti mjerenja, i eliminacije sistemskih grešaka, kao i društvenih mreža i novih medija za prikupljanje podataka. Ovakav pristup omogućava prevladavanje subjektivnosti i empirijsku provjeru teorijskih postavki u pokušaju da se odgovori na otvorena pitanja o prirodi kreativnosti.

Keywords

kreativnost; eksperimentalni nacrt; koeficijent kreativnosti; IAPS; homospacijalno mišljenje

Hrčak ID:

170499

URI

https://hrcak.srce.hr/170499

Publication date:

30.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.808 *