Review article
Nov metodološki pristup studijama kreativnosti
Miloš Milošević
orcid.org/0000-0003-2592-451X
; Faculty of Dramatic Arts, University of Arts in Belgrade
Irena Ristić
orcid.org/0000-0003-4949-3304
Abstract
Cilj ovog rada je predložiti nov validan eksperimentalni pristup u istraživanju kreativnosti. Kao dobar primjer eksperimentalnog nacrta predloženo je korištenje fotografija iz IAPS baze, ukrštanih po principu duplih ekspozicija, kao stimulusa koji kod ispitanika treba izazvati kreativan odgovor, na osnovi Rotenbergovih nalaza o efektima homospacijalnog mišljenja. Za ocjenu kreativnosti odgovora predložen je novokonstruirani koeficijent kreativnosti. Zatim je predložena upotreba novih tehnologija u eksperimentalne svrhe radi povećanja brzine i preciznosti mjerenja, i eliminacije sistemskih grešaka, kao i društvenih mreža i novih medija za prikupljanje podataka. Ovakav pristup omogućava prevladavanje subjektivnosti i empirijsku provjeru teorijskih postavki u pokušaju da se odgovori na otvorena pitanja o prirodi kreativnosti.
Keywords
kreativnost; eksperimentalni nacrt; koeficijent kreativnosti; IAPS; homospacijalno mišljenje
Hrčak ID:
170499
URI
Publication date:
30.5.2016.
Visits: 1.808 *