Skip to the main content

Professional paper

Baze podataka kao oblik kulture. Utjecaj novih medija na umjetničko stvaralaštvo: odnos s kinom

Fulvio Šuran orcid id orcid.org/0000-0001-9702-6271 ; Juraj Dobrila University of Pula, Croatia


Full text: croatian pdf 374 Kb

page 1339-1347

downloads: 408

cite


Abstract

Dosad je većina razmišljanja o kinematografiji u digitalno doba bilo usmjereno na mogućnosti interaktivnog pripovijedanja s idejom gledatelja koji aktivno sudjeluje u tome. Zato sam se, posebice, bavio istraživanjem pojma estetike baze podataka i time što ona može novoga dati drugim medijima. Danas nove tehnologije stvaraju nove umjetničke proizvode i nove oblike senzibiliteta koje se kod umjetnika pojavljuju i izražavaju kroz produbljivanje mogućnosti novih tehnologija u stvaranju novih značenja i novih načina izražavanja istih, kao i u potrazi za novim “estetsko-antropološkim” ponašanjima kao rezultat uporabe tehnoloških uređaja. Zato je sve više opravdano upitati što ostaje od umjetničkog djela u doba njegove digitalizacije, i što nam danas kazuje pojam ljepote. Pogotovo ako se tu misli na dominantna načela neposrednosti, hiperposredovanja i sanacije prema kojima nove tehnologije renoviraju estetske kategorije starih medija upijajući njihove osnovne značajke. Novina je ovdje svakako interaktivnost, tj. “interaktivna baza podataka”. Svi su filmovi programirani na način da ne postoji samo jedna verzija. Svi elementi, uključujući zaslon, slike i njihovu kombinaciju, glazbu, pripovijedanje i dužinu, podložni su promjenama i to svaki put kada se film puni i gleda ponovno. U tim slučajevima zaslon filmskog platna podliježe teoriji estetike” remixa” i fluidnosti o kojoj će se ovdje govoriti.

Keywords

umjetničko stvaranje; estetika; pripovijedanje; kino; Manovich; digitalno kino; soft kino; estetika tekućine

Hrčak ID:

170530

URI

https://hrcak.srce.hr/170530

Publication date:

12.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.177 *