Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.18045/zbefri.2016.2.443

Multivarijantni pristup u mjerenju inovacija

Elżbieta Roszko-Wójtowicz orcid id orcid.org/0000-0001-9337-7218 ; Department of Economic and Social Statistics, Faculty of Economics and Sociology, University of Lodz, Łódź, Poland
Jacek Białek ; Department of Statistical Methods, Faculty of Economics and Sociology, University of Lodz, Łódź, Poland


Full text: english pdf 1.091 Kb

page 443-479

downloads: 1.436

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja je predložiti postupak mjerenja inovativnosti primjenjujući
metodologiju Sažetka indeksa inovacija (Summary Innovation Index methodology
– SII) kao početnu točku. U suvremenom svijetu, inovativna aktivnost percipira se
kao resurs konkurentnosti i gospodarskog rasta. Novi proizvodi, modeli korisnosti,
zaštitni znakovi i kreativni projekti važni su elementi sadašnje društveno-ekonomske
stvarnosti. Konkretno, autori su usredotočeni na izbor i primjenu multivarijantne
statističke analize u svrhu razlučivanja čimbenika koji najviše utječu na
inovativnost gospodarstava EU. Rezultat kvantitativne analize je linearni poredak
zemalja EU prema razini njihove inovativnosti na temelju reduciranog skupa
dijagnostičkih varijabli. Ocjenjivanje se usporedilo s rezultatima prikazanim u
Sažetku indeksa inovacija. Provedena analiza pokazuje konvergenciju između
autorovih rezultata i postojećih ocjena inovativnosti. Ipak, glavni zaključak je da
metodologija procjene inovativnosti ostaje otvoreno pitanje i zahtijeva daljnja
istraživanja. Prije svega, potrebno se osobito koncentrirati na detaljniju provjeru
malog skupa varijabli koje imaju najveći utjecaj na inovativnost. Ujedno,
obostrani je interes gospodarstva i društva da se dobije jasna slika o pokretačkoj
snazi inovativnosti.

Keywords

Inovativnost; Unija inovacija; Europska unija; klaster analiza; faktorska analiza; teorija indeksa cijena

Hrčak ID:

171155

URI

https://hrcak.srce.hr/171155

Publication date:

22.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.268 *